Technical News
Surface Transforms: 720S remmen upgrade!
juli 7, 2022
LEES BLOGjanuari 25, 2022
HKS HIPERMAX S
EEN NIEUWE STANDAARD
Het is geen geheim dat de Toyota GT86 een razendpopulaire auto is geweest op de Europese markt. HKS heeft een ruim assortiment aan aftermarked onderdelen ontwikkeld voor deze applicatie. Na de introductie van de nieuwste GR86 (Gazoo Racing GT86) kon hier een aangepast onderstel niet achterblijven. Ter vervanging van de Hipermax Max IV GT series komt HKS met de nieuwe Hipermax S. Deze nieuwe serie richt zich op performance, drivability en een comfortabele rit, en levert de beste rit in de geschiedenis van HKS. Een perfecte balans voor op straat, zonder compromis.
Hoewel de afmetingen van de 1e, 2e en 3e generatie 86/BRZ hetzelfde zijn, heeft HKS er toch voor gekozen om voor dit type een nieuwe set te ontwikkelen, aangezien de OEM dempers ook van elkaar verschillen. Daarentegen is dit de wegligging van de GR86 alleen maar ten goede gekomen, die af fabriek al een betere wegligging heeft dan zijn voorgangers.
Single Tube demper ontwerp
De nieuwe Hipermax S serie gebruikt net als zijn voorgangers een “Singel Tube” Constructie. Het voordeel hiervan is dat er meer ruimte is voor een grotere zuiger.
Inverted Schokdemper
Grote zijdelingse krachten worden over een groter oppevlak verdeeld. Een groter gedeelte van de demper zit nu aan de kant van de carrosserie, waardoor het onafgeveerde gewicht afneemt.
PNE Coating
HKS heeft al eerder een “snow edition” uitgebracht om de strijd aan te gaan met corrosie. Het resultaat hiervan is de vernieuwde PNE Coating die 5x meer bescherming bied dan standaard galvaniseren.
“Kodawari” buitenkant
Kodawari is een Japanse term. Het beschrijft de obsessie voor perfectie en oog voor detail en toewijding om het best mogelijke product te maken. Dus zelfs op de kleinste details werd gelet bij het ontwerp van dit product.
Advanced Bump Rubber
HKS heeft het gebruik van de bump stop rubbers bestudeerd tijdens de ontwikkeling van de Hipermax MaxIV GT Spec-A. Hiermee hebben ze een nieuw type rubber ontwikkeld welke eerder contact maakt, met een geleidelijke opbouw. Dit zorgt voor een soepelere beweging, waardoor er geen onverwachte bewegingen en schokken zijn. Voor de Hipermax S is dit rubber nog verder doorontwikkeld voor een nog beter rijcomfort.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maakt Co-ordSport gebruik van cookies. Door te klikken op een willekeurige link op deze site accepteert u de cookies. Voor meer informatie bekijk ons privacybeleid.
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.